Waarom social media en bloggen?

Volgens de zoekmachine optimalisatie experts zijn social media en bloggen heel erg belangrijk voor de ranking in Google. We weten niet veel over het algoritme van Google, maar wat we wel weten is dat Google nog steeds heel veel van content houdt. Maar hoe zit het nu precies met social media, bloggen en zoekmachine optimalisatie?

Het kost tijd, maar betaald zich altijd terug!

Denk er maar over na, je bereikt je klanten altijd persoonlijk. Het feit is dat het schrijven van een blog of het goed onderhouden van een social media pagina vertrouwen opwekt bij de potentiële klant. Een potentiële klant die online vertrouwen heeft in jouw bedrijf zal sneller contact opnemen of iets kopen. Daarnaast:

  • kan je gemiddeld 55% meer bezoekers naar je site krijgen en daardoor 67% meer leads.
  • creëer je meer links vanaf andere websites naar jouw website.
  • vergroot je je online bereik, omdat de zoekmachines meer pagina’s en links indexeert.
  • doordat er meer links en meer bereik is gerealiseerd, kan jouw website hoger ranken in de zoekmachines.
  • breng je mensen op een positievere manier in contact met jouw bedrijf.
  • kan je jezelf profileren als online expert in jouw branche.

Social media werkt, mits goed uitgevoerd

Dat is natuurlijk met alles, maar met social media is het echt heel belangrijk dat je geen fouten maakt. 1 fout kan al snel grote gevolgen hebben. Kijk bijvoorbeeld eerst waar jouw potentiële klanten zich bevinden en kijk dan op welke sociaal netwerk je actief wilt zijn. We hebben een aantal do's en don'ts over het gebruik van social media opgesteld.

De do's:

  • Bedenk van te voren wat je wilt bereiken. Bij elk doel hoort weer een andere schrijfstijl.
  • Wees origineel, relevant en consistent. Zorg bijvoorbeeld voor vaste momenten wanneer je iets post, zodat de lezers weten waar ze aan toe zijn en benieuwd blijven naar de volgende post.
  • Gebruik humor. Haak in op gebeurtenissen. Zie bijvoorbeeld de 2e afbeelding bij deze blog post. Een geniale post van de Hema over vrijdag de 13e.
  • Reageer op klachten en negatieve berichten van gebruikers, maar natuurlijk ook op de positieve. Een goed voorbeeld hoe het niet moet is natuurlijk de hype die is ontstaan tussen Youp van 't Hek en T-Mobile. 

De don'ts:

  • Plaats geen grappen over politieke of gevoelig liggende onderwerpen. Er zijn altijd mensen die ze verkeerd opvatten en je kunt ze niet terugnemen. Gevolg: imagoschade.
  • Roep niet op tot delen. Veel mensen vinden het heel irritant om allemaal deel en win berichten in hun tijdlijn te zien. Zie 3e foto, dit is volgens de voorwaarden van Facebook zelfs verboden.
  • Gebruik zakelijk nooit persoonlijk. Vertel geen dingen op je sociale media die je in een persoonlijk gesprek met een klant ook niet zou zeggen.
  • Vermijd heftige discussies. Gebruik hiervoor een privé-bericht of een e-mail.

Social media en bloggen, de ideale manier om potentiële klanten op een andere manier te bereiken dan uw eigen website en zo ook gelijk te werken aan uw zoekmachine optimalisatie. Een win-win!

Meer informatie? Bel Bradley!

Een dringende vraag of wil je gewoon ouderwets brainstormen?

Jouw wensen bespreken?

Ontdek de mogelijkheden die Refresj jou kan bieden!

Maak een afspraak »